De arbeidsdeal, iedereen heeft er wel iets over te zeggen. Ook onze UQ Masterclass Partner Ulrich Petré deelt hier als expert in digitalisatie en auteur van het boek ‘De superkrachten van leergoesting‘ graag zijn visie over.
auteur: Ulrich Petré (14/02/2023)
Iedereen heeft over de arbeidsdeal wel iets te zeggen. Of het nu gaat om het recht op deconnectie, de werkweek van vier dagen of het individueel opleidingsrecht voor elke werknemer. Sommige mensen zien het glas eerder halfleeg, maar ik zie het als halfvol! Het individueel opleidingsrecht is geen administratieve last of een extra kost, maar een kans om leren naast werk te zetten als een kernwaarde in je bedrijf. Dat is namelijk de manier om de leergoesting van je medewerkers aan te wakkeren.
Want leergoesting is een belangrijke factor voor elk bedrijf die bezig is met haar toekomststrategie. Het zorgt ervoor dat je medewerkers groeien en zich ontwikkelen, en daarmee groeit ook het bedrijf. Als je medewerkers bezig zijn met hun persoonlijke en professionele ontwikkeling, zullen ze beter in staat zijn om uitdagingen en veranderingen het hoofd te bieden en nieuwe opportuniteiten te creëren. Het laat je ook toe om de toekomststrategie van je bedrijf te vertalen naar individuele competentienoden. Als je weet wat de noden zijn van je medewerkers, kan je ook op maat opleidingen aanbieden.
Met op maat bedoel ik echt: Weg met de eenheidsworst uit het verleden! Weg met enkel klassikale opleidingen of hetzelfde online leerprogramma voor iedereen! Elke medewerker is uniek en heeft z’n eigen sterktes en zwaktes. Het is belangrijk om rekening te houden met deze diversiteit binnen je bedrijf. Sommige mensen hebben baat bij online opleidingen, terwijl anderen meer aan blended trajecten hebben. Door flexibele opleidingstrajecten aan te bieden, kan elke medewerker zich maximaal ontwikkelen.
Een bedrijf met leergierige medewerkers is als een speedboot die snel haar koers kan aanpassen aan de veranderende behoeften op de markt. Dit helpt om je bedrijf te laten groeien en je concurrentiepositie te versterken. Bovendien, als alle medewerkers zich continu kunnen ontwikkelen, blijven ze gemotiveerd, nieuwsgierig en betrokken. Dat leidt dan tot meer productiviteit, minder uitdiensttredingen, betere dienstverlening en grotere klanttevredenheid. Dus waarom zou je de arbeidsdeal niet als een opportuniteit zien?
Dit artikel werd geschreven voor UQalify en werd op hun website gepubliceerd op 14 februari 2023.
Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.
Meer info over onze Privacy Policy vind je hier terug.
Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.
Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.
Meer informatie over ons Cookie Policy