Meteen naar de inhoud

Digitaal Bewustzijn update week 26/2022

Digitaal Bewustzijn Update Week 26

auteur: Ulrich Petré  (29/06/2022)

Refind is een engelstalig artikel curator platform dat elke dag met behulp van een algoritme voor jou 7 links selecteert op het internet, volledig afgestemd op jouw interesses. Bij het aanmelden selecteer je je onderwerpen, beoordeel je een aantal links en volg je een aantal opinieleiders. Hoe meer je reageert op de suggesties, hoe nauwkeuriger je feed wordt.

Het platform moedigt je aan om zeven artikelen per dag te lezen om slimmer te worden in een specifieke niche. Als je geen tijd hebt om het artikel te lezen, kan je het in plaats daarvan beluisteren of bewaren voor later.

Digitaal Bewustzijn - Refind

Een zomer vol leesgenot

De zomer is de perfecte tijd om een boek open te slaan en neer te strijken in je ligzetel naast het zwembad of op het strand met een flink glas rode wijn. Ik selecteerde uit mijn boekenkast vijf van de beste non-fictie boeken om met volle leergoesting van te genieten tijdens de warme zomermaanden.

Ontdek deze 5 non-fictie boeken hier. Bovendien heb ik nog een verrassing voor jou bij het bezoek aan deze webpagina. 😍

“Gebrek aan richting, niet gebrek aan tijd, is het probleem. We hebben allemaal dagen van vierentwintig uur.” — Zig Ziglar

Meestal als je zegt “Ik heb geen tijd”, bedoel je eigenlijk “Het heeft geen prioriteit” of “Ik wil er geen tijd voor maken.” Maar in werkelijkheid hebben we allemaal genoeg tijd op voorwaarde dat we onze tijd zorgvuldig gebruiken. Bevragingen tonen aan dat we gemiddeld 3 uur en 50 minuten per dag of 26 uur en 55 minuten per week op onze smartphones doorbrengen. Dat is dus meer dan een ganse dag per week!

Stel je eens voor hoeveel meer je zou kunnen doen als je deze uren tot een minimum zou beperken. Hoe pak je dit aan?

  1. Heb je geen idee hoe je je tijd gebruikt? Begin dan met het bijhouden van je productieve uren met een eenvoudige tijdsregistratie. Tools zoals Clockify of Toggl Track kunnen je hierbij helpen
  2. Plan op zondag de komende week en stel drie prioriteiten die je helpen om langetermijndoelen te bereiken.
  3. Stel elke avond drie specifieke doelen voor de komende dag, die je helpen om je wekelijkse prioriteiten te bereiken.
  4. Evalueer op het einde van de week wat je bereikt hebt. En maak vooral tijd vrij voor de dingen die er toe doen. Heb je schrik om iets te missen? Lees dan zeker deze blog om je hierbij te helpen FOMO te minimaliseren.

Wil je meer weten over hoe je efficient en effectief kan leren?

Op zoek naar een lezing, inspiratiesessie of content over digitalisering, leergoesting of cybersecurity? Contacteer me vrijblijvend op ulrich@puvacoaching.be of 0496 47 81 58.

Kerkeveld 18

2230 Herselt (België)

BE 0765.493.415

Animated gif PUVA

+32 496 47 81 58

info@puvacoaching.be